Els locutors van ser José Manuel Tornero i Santi Tejedor, tots dos professors de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Ens van reparit un formulari on hi havien 100 diferents programes i havíem de ficar si els coneixiem o no. Va ser una fracàs total ja que la majoria com jo no passàvem del 20%.
Ens van fer una presentació sobre el Cibernàrium.
El Cibernàrium és un centre d'alfabetització digital que divulga les noves tecnologies.
És un espai obert i públic on es dona coneixement com he dit abans, de les noves tecnologies.
Va dirigit a tots els ciutadans a partir dels setze anys. Fan cursos d'una hora fins a quatre hores i el calendari està ajustat a la necessitat de les persones.
Un exemple d'un curs és Inicia't en internet que dura una hora i serveix per a com el seu nom indica, iniciar a lent que vulgui a Internet. un altre exemple sés el curs creix amb Internet persones que ja dominen internet i es basa en les eines relacionades amb l'empresa: markèting. Per últim un altre exemple que s'anomena antenes cibernàrium que és un curs on es facilita la formació bàsica en noves tecnologies arreu de Barcelona. Aquestes activitats són novament reformades cada tres mesos.
Des`près d'aquesta presentació ens van passar un Power Point relacionat amb els nens i les escoles. Com la web 2.0 es pot consolidar com un nou model d'escola.
Ens van presentar cinc tipus d'escoles:
- Escola filosòfica: la seva tecnologia és la paraula, el diàleg i la escriptura.
- Escola del llibre sagrat: es basa en la revelació divina i té com a tecnologia la reverencia al text "el llibre, la repetició".
- Tallers gremials: conviuen mestre i deixeble. Els seus valors són els instruments, el treball i la artesania.
- Escola burgesa: El seus valor són les fàbriques, les pissarres, els murs i la uniformitat. Hi ha una disciplina civil.
- Escola "reserva": les seves tècniques d'aprenentatge són el joc, la imitació i la docilitat. el valor és ser dòcil.
Les últimes preguntes em van sobtar molt i no em va fer reflexionar. Vax arribar a la conclusió de que tot està en moviment en totes hores, minuts i segons. Tot està canviant i transformant-se.
Al final de la conferència es va proposar un debat de com ha de ser un professor cara al futur.
Va ser molt instructiva ja que vam aprendre coses que no sabíem fins aleshores com per exemple alguns programes del test. Hi va haver moments de reflexió i debat fins i tot quan ja havia acabat la conferència.
No hay comentarios:
Publicar un comentario