Vam començar la sessió dient que un usuair d'una llengua ha de dominar unes habilitats per a poder comunicar-se amb eficàcia en totes les situacions possibles.
- La primera d'aquestes habilitats és l'habilitat de saber llegir: llegir és el procès del qual es comprèn un text escrit (llegir=comprendre). Llegir comporta algunes implicacions:
- la primera és que llegir és un procès actiu ja que qui llegeix ha de construir el significat del text. El significat d'un text és diferent per al lector que per a l'autor d'aquell mateix text.
- Llegir és aconseguir un objectiu i aquest objectiu sempre guia a la lectura. Llegim per alguna finalitat.
- El lector ha de fer seu el text relacionant-lo amb allò que sap i ha d'adaptar-se el text transformant els seus coneixements previs en funció del que li aporta el text.
- Llegir és implicar-se en un procès de predicció i infirència continu: El procès de predicció i inferència continu és l'habilitat de comprendre alguna part del text gràcies al significat de la resta (context)
- La segona d'aquestes habilitats és la d'escriure que és el procès mitjançant el qual es produeix un text significatiu.
- La tercera habilitat és parlar que és expressar el nostre pensament a travès del llenguatge articulat de forma coherent amb adequació a la situació comunicativa.
- Per últim trobem l'habilitat d'escoltar que és comprendre un missatge a partir d'encendre un procès cognitiu de construcció del significat i d'interpretació d'un missatge o discurs pronunciat oralment. Per últim vam explicar que comporta escoltar:
- un paper actiu i participatiu
- un respecte per l'emissor i les seves idees
- ser objectiu per a entendre el que ens vols transmetre l'altre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario